Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza zajmuje się profilaktyką próchnicy i leczeniem jej skutków. W tym obszarze działań lekarz stomatolog opracowuje ubytki próchnicowe i wypełnia je specjalnym, światłoutwardzalnym materiałem. Powstrzymuje tym samym rozwój choroby, zachowuje ząb przed nieodwracalnym zniszczeniem i poprawia estetykę uśmiechu.

W ramach stomatologii zachowawczej oferta gabinetów Dentika Medic obejmuje:

• przegląd i badanie stomatologiczne,

• kompleksowe leczenie próchnicy,

• wypełnienia kompozytowe,

• rekonstrukcję i odbudowę zębów złamanych, uszkodzonych,

• lakowanie i lakierowanie,

• instruktaż higieny jamy ustnej.

Jak rozwija się próchnica?

Próchnica jest najbardziej rozpowszechnioną chorobą zębów na świecie. Pamiętajmy, że jest to choroba o podłożu bakteryjnym, która nieleczona wpływa nie tylko na wygląd uśmiechu, ale i na zdrowie całego organizmu. Kwasy wytwarzane przez bakterie w płytce nazębnej prowadzą do demineralizacji szkliwa i dalszej destrukcji, która z czasem dociera aż do miazgi. Zaawansowana próchnica powoduje rozwój stanu zapalnego objawiającego się bólem zęba i może prowadzić do groźnych powikłań, w tym m.in. zakażenia organizmu. Nie wolno zatem lekceważyć prawidłowej higieny jamy ustnej, profilaktyki i leczenia próchnicy. Wczesne wykrycie demineralizacji szkliwa gwarantują systematyczne wizyty u stomatologa minimum dwa razy w roku.

Kwasy niszczące szkliwo zębów powstają w procesie metabolizmu cukrów przez bakterie znajdujące się w płytce nazębnej. Na rozwój próchnicy, wpływ mają następujące czynniki:

• bakterie,

• cukry,

• indywidualna podatność zębów,

• czas.

W celu ochrony przed rozwojem próchnicy należy unikać nadmiernego spożywania cukrów, spożywać produkty bogate w wapń i dbać o nienaganną higienę jamy ustnej.

Jak wygląda leczenie próchnicy?

W gabinecie Dentika-Medic leczenie próchnicy przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym. Lekarz stomatolog opracowuje ubytek eliminując chore tkanki i wypełnia go materiałem światłoutwardzalnym Nowoczesne wypełnienia pozwalają idealnie odwzorować kształt, kolor i połysk zęba zachowując jego funkcjonalność oraz zapewniając najwyższy poziom estetyki uśmiechu. Leczenie prowadzone jest z dbałością o komfort pacjenta.